Viewing 5 posts
  • #31379
    Posts: 16
    Threads: 22
    Joined: Mar 2018
    Up
    0
    Down
    ::

      it would be great if you could import compressed files and automatically generate a folder called maps with all the assets of that compressed file.

  • #31381
    Posts: 256
    Threads: 1113
    Joined: Aug 2009

      You can easily uncompress archived files using windows explorer menu

  • #31385
    Posts: 16
    Threads: 22
    Joined: Mar 2018

      yes but it takes a long time to unzip, rename the file to the thumbnail, create a root folder “maps” and copy all the assets to that folder copy the max file to the thumbnail folder and then drag to 3d max, it might be a good idea to do it all atomatically.

  • #32030
    Posts: 16
    Threads: 22
    Joined: Mar 2018
  • #34464
    FFnc Luis
    Participant
    Posts: 0
    Threads: 2
    Joined: Jan 2022

      Mi pedido es similar, pero seria que en el menú modelos fuera compatible con los formatos de compresión (rar,zip,7z), y que se pudieran insertar arrastrando desde el archivo comprimido desde project manager a la ventana de 3ds max, para ahorrar espacio en el disco duro pues los formatos .max ya comprimidos reducen mucho su tamaño, y dando por sentado que ya están organizados sus mapas y materiales correctamente. Solo seria que se pudieran abrir e insertar los modelos desde el formato RAR o cualquier otro de compresión.

Viewing 5 posts

You must be logged in to reply to this topic.